DHL voegt vier Europese landen toe aan zijn Parcel-netwerk. Dat netwerk wordt voornamelijk door webwinkels gebruikt om hun producten tot bij de klanten te krijgen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



DHL Parcel voegt vier nieuwe landen toe aan zijn Europese netwerk. In Ierland en Roemenië kan je nu al gebruik maken van de diensten van het bedrijf, terwijl Kroatië en Bulgarije in november aan de lijst worden toegevoegd. DHL werkt samen met plaatselijke bezorgdiensten om de uitbreiding van zijn netwerk te verwezenlijken.

Door de toevoeging van vier nieuwe landen aan zijn netwerk, is DHL voortaan aanwezig in 26 Europese landen. Tegen het einde van 2018 wil DHL dat netwerk verder uitbreiden zodat je overal in Europa van zijn diensten kan genieten. “We geloven in het Europese idee en zijn ons ervan bewust dat mensen in Europa op zoek zijn naar een gemeenschap,” meent Jürgen Gerdes, de CEO Post – eCommerce – Parcel bij de Deutsche Post DHL-groep. “De ‘United Shipping States of Europe’ zijn meer dan een nieuw logistiek netwerk. Ze zorgen voor een groter gemeenschapsgevoel bij Europese inwoners.”

DHL wil met zijn uitgebreide pakjesdienst de eCommerce in Europa een boost geven. Vandaag worden er ongeveer 6 miljard pakketjes in Europa verscheept, met Duitsland, Frankrijk en de UK als koplopers. Volgens Eurostat winkelt 55 procent van Europese internetgebruikers online, maar doet slechts 32 procent dat ook buiten de landsgrenzen. DHL hoopt hier met zijn uitgebreide netwerk verandering in te brengen.


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here