De twee Franse fashionretailers, Galeries Lafayette en La Redoute, slaan de handen in elkaar om online te kunnen concurreren met internationale online en omnichannel-spelers.

Advertentie

Galeries Lafayette, de Franse warenhuisketen, maakte bekend dat het een meerderheidsbelang verwerft van La Redoute. Zo krijgt Galeries Lafayette 51 procent in handen van de online speler, en mikt het op een volledige overname in de toekomst. Dat meldt de Financial Times.

‘Nu de mode- en retailindustrie worden geconfronteerd met nooit eerder geziene, wereldwijde verandering, kan de complementaire positie van La Redoute en Galeries Lafayette – het vlaggenschip van de groep – ons vestigen als een leidende fysieke en digitale retailer in mode en home-decoratie, met Franse wortels en internationaal bereik,’ zei Philippe Houzé, CEO van de groep waartoe Galeries Lafayette behoort, in een statement.

De fysieke retailer hoopt met de overname waarde te halen uit de online ervaring van La Redoute, die in enkele jaren uitgroeide van traditioneel postorderbedrijf tot pure player. Zo kan de warenhuisketen volop inzetten op een omnichannel-strategie waarbij het de fysieke winkels met online kanalen combineert. Met de aanwinst van La Redoute kan de groep van Galeries Lafayette rekenen op een jaarlijkse omzet van 4,5 miljard euro en wordt verwacht dat die omzet stijgt tot 5,5 miljard euro tegen 2020.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here