Nieuws

Starbucks geeft eigen webshop op

Op 1 oktober neemt Starbucks afscheid van zijn webshop. ’s Werelds grootste koffieketen sluit de digitale deuren.

In de Amerikaanse online winkel van Starbucks kan je koopjes doen. Een groot deel van het aanbod wordt verkocht aan fikse kortingen in een laatste uitverkoop die tot 1 oktober zal duren. Daarna is het definitief gedaan met de webshop van de koffiegigant. De webwinkel wordt gesloten omdat Starbucks zich wil concentreren op de verkoop op externe platformen.

Andere ‘commerciële samenwerkingen’

Zo blijft Starbucks investeren in het digitale luik van hun verkoop, bevestigt een woordvoerder aan Business Insider. ‘De voortgezette integratie van die digitale en mobiele klantenverbindingen in onze winkelervaring is een van onze grootste prioriteiten, en om die focus te verbeteren, hebben we gezocht naar manieren waarop we onze huidige inspanningen kunnen vereenvoudigen.’ Een van die manieren is het stoppen van de eigen online handel, zo blijkt.

In de plaats daarvan wordt gekeken naar ‘commerciële samenwerkingen’ met andere platformen. Zo is Starbucks ook te vinden in supermarkten, met een lijn van koude drankjes, en verkoopt het producten op marktplaatsen als Amazon. Dat kan goedkoper uitpakken voor de koffieketen, aangezien ze zo tijd en geld kunnen besparen dat normaal werd geïnvesteerd in de eigen webwinkel. Door hun producten te verschepen naar andere (online) retailers, kan Starbucks zich toeleggen op waar hun echte focus ligt: hun fysieke filialen.

In zijn webwinkel verkocht Starbucks onder andere de bekende koffie- en theeblends, siroopjes en koffiemakers, maar ook merchandise voor fans van de keten, zoals mokken, waterflessen, en geschenksets. Een Belgische webshop is er niet, hoewel ons land 17 filialen telt.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business