Terwijl de omzet van Torfs blijft groeien, kan de schoenenketen ook online rekenen op mooie verwezenlijkingen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Torfs sluit het financiële jaar goed af. In 2016 draaide de keten 133 miljoen omzet, wat neerkomt op een groei van 3 procent. De bedrijfswinst steeg daarnaast met 3,3 procent tot 6,2 miljoen euro, terwijl de nettowinst met 4 procent afnam en 4,9 miljoen euro bedraagt. De groei die in 2015 werd ingegaan, werd het afgelopen jaar voortgezet.

Online

Het online luik bleek belangrijk voor de Belgische schoenenretailer. Torfs was de eerste retailer in de Belgische distributiesector die erin slaagde om het met de vakbonden op een akkoord te gooien rond nachtwerk. Arbeiders die tussen 20 en 23 uur werken, krijgen een bonus van 25 procent bovenop hun reguliere loon. Met die extra werkkrachten kan Torfs dan ook snellere levertijden garanderen: een paar schoenen besteld voor 22 uur, is de volgende dag in huis.

Bovendien zou de Nederlandstalige webshop binnenkort vertaald moeten worden in het Frans, om ook klanten in Wallonië te bereiken. Voor het komende jaar blijft Torfs investeren in de webshop en andere online activiteiten, meldt De Tijd.

Overname Brantano

In het begin van 2016 nam de familie Torfs de eveneens Belgische schoenwinkelketen Brantano over, samen met partners Dieter Penninckx en Rens van de Schoor in de groep BrantNew. Brantano zat in slechte papieren, nadat Nederlandse moederbedrijf Macintosh Retail overkop ging. Inmiddels werd Brantano overgenomen door de FNG Group, eigenaar van onder andere Fred & Ginger en CKS.

 

Torfs aan het woord: ’25 procent van de online omzet komt van de in-store bestelschermen’

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here