Printing vertegenwoordigt een grote jaarlijkse kost voor bedrijven. Het algemene vermoeden is dat dit komt door een infrastructuur die snel, eenvoudig en correct printen moeilijk maakt, in combinatie met een foutief gebruik door de eindgebruiker. Maar is dat wel zo?

Facebook heeft AI-startup Ozlo overgenomen voor een onbekend bedrag. De AI-technologie moet het sociale netwerk helpen om chatbots intelligenter te maken.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Oude bekende

Ozlo lanceerde in 2016 onder leiding van Charles Jolley, geen onbekende bij Facebook; tot 2013 was Jolley nog Head of Platform voor Android. Na zijn loopbaan bij Facebook, besloot hij een startup op te richten, gespecialiseerd in conversationele, kunstmatige intelligentie, oftewel slimme chatbots. Dankzij de technologie kon data gebruikt worden om de nuances in menselijke spraak begrijpelijk te maken voor bots. De onderneming begon met een app voor consumenten, maar lanceerde dit jaar ook een reeks API’s die ontwikkelaars konden gebruiken bij de ontwikkeling van een eigen intelligente bot.

Daarmee kwam het ook op de radar van Facebook, die de start-up op de kop tikte. De huidige diensten van Ozlo worden langzaamaan uitgefaseerd na de overname van Facebook, net zoals de beschikbare consumentenbot.

Messenger

Het is niet duidelijk welke concrete taken het team van Ozlo op zich zal nemen binnen Facebook, meldt TechCrunch. Een woordvoerder liet wel weten dat de technologie ingezet zal worden om bots op het Messenger-netwerk te versterken. ‘1.2 miljard mensen rond de wereld gebruiken Messenger om in contact te komen met de mensen en bedrijven waar ze om geven. We zijn blij om het Ozlo-team te verwelkomen terwijl we fascinerende ervaringen bouwen in Messenger die worden aangedreven door artificiële intelligentie en machine learning,’ aldus het statement.

 


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here