Samen met Lego richt bol.com een nieuw online videoplatform op, exclusief voor minderjarigen. Op het platform kunnen zij vanaf nu 'speelfilmpjes' maken en delen.

Advertentie

Met een scriptgenerator, geluidseffecten en diverse achtergronden kunnen de kinderen hun fantasie de vrije loop laten. ‘Zo worden zij gestimuleerd om creatief aan de slag te gaan als regisseur van hun eigen speelfilmpjes en leren zij op een andere manier te spelen’, verklaart bol.com. De webwinkel combineert met het platform naar eigen zeggen de trend van vlogs en unboxing-video’s met de aanhoudende populariteit van Lego onder de kleintjes.

De filmpjes zijn online te bekijken op het ‘speelfilmpjesplatform’. Elke maand worden twee filmmakers beloond met een Lego-set.

Inzicht in doelgroepen

Om de veiligheid van het online platform te waarborgen, werden enkele controlemaatregelen opgesteld. Zo kunnen ouders die inloggen met hun bol.com-account, toezicht houden op wat de jongeren hebben gemaakt en gedeeld. Bovendien wordt de aanwezige content op het platform gefilterd op basis van de geboortedatum van de jonge gebruikers, en wordt elke gebruiker gevraagd om een account met een alias aan te maken.

De gegevens die worden ingevuld, worden beschermd. ‘We gebruiken de gegevens van jou en jouw kind(eren) niet voor commerciële doeleinden, enkel om inzicht te krijgen in de populariteit van de filmpjes bij de doelgroepen van dit inspiratieplatform’, meldt het platform. Gegevens zullen niet gedeeld worden met derden of openbaar worden gemaakt; kinderen kunnen de filmpjes echter wél via sociale media verspreiden.

Waarde van content

Door een platform te voorzien waar gebruikers content kunnen delen, kunnen retailers ervoor zorgen voor meer zichtbaarheid voor product en handelaar én meer engagement van de gebruikers. Ook retailgigant Amazon experimenteert met contentnetwerken, zoals het net gelanceerde Spark, waar Prime-abonnees productposts kunnen liken, delen en kopen.

 

Twitter test automatische promotie van tweets tegen betaling

 


 

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here