Europa moet nog ferm investeren in de digitale infrastructuur om de VS en China bij te benen, zegt Eurocommissaris Guenther Oettinger. Hij pleit voor een bedrag van zo’n 600 of 700 miljard euro.

Google voorziet hun Test My Site-tool van een update. Vanaf nu toont de tool hoe je website scoort tegenover concurrerende pagina’s en hoeveel bezoekers je verliest tijdens het laden.

Advertentie

Google’s Test My Site-tool bestaat al sinds vorig jaar, en kon je sinsdien vertellen hoe lang het duurde vooraleer de mobiele versie van je website geladen werd. Vanaf nu voegt de internetreus daar nog wat functies aan toe.

Vergelijken met concurrenten

Wanneer je website laat testen, laat de tool nu bijvoorbeeld ook zien hoe snel je concurrenten zijn. Daarvoor kijkt de tool naar de gemiddelde snelheid van websites in jouw sector, gaande van shopping tot toerisme, en wordt je website op een schaal geplaatst. De verschillen tussen die sectoren zijn echter miniem: meestal schommelen de topsnelheden tussen de 3 en 5 seconden en is een laadsnelheid van 8 seconden over de hele lijn slecht.

Verloren bezoekers

Daarnaast zet Google voortaan ook in de verf hoe belangrijk het is om over een snelle website te beschikken. Naast de snelheid van je eigen website en de websites van je concurrenten, maakt Test My Site ook een schatting van hoeveel bezoekers je misloopt met je huidige snelheid. Het getoonde percentage is de kans dat een gebruiker je pagina verlaat wanneer hij langer dan 3 seconden moet wachten tot de content laadt.

‘Meeste websites verliezen de helft van hun bezoekers terwijl ze laden. En 46 procent van de mensen vindt het wachten op trage pagina’s het meest frustrerende ding is tijdens het browsen op hun telefoon,’ aldus Yong Su Kim, Amerikaanse VP voor Google Marketing Solutions.

Gratis rapport

Via de tool kan je ook een gratis rapport aanvragen waarin gedetailleerde resultaten van de test staan beschreven. Daarvoor moet je er wel mee instemmen dat Google je gegevens gebruikt om je onder andere aanbevelingen voor gerelateerde Google-producten te sturen.

 

Hoe presteren ’s werelds beste e-commerce-sites?

 


 

Advertentie

4 REACTIES

  1. […] Cijfers daarrond moeten bedrijven volgens Facebook doen beseffen dat een goede mobiele ervaring cruciaal is naar klanten toe. Wanneer iemand op een advertentie klikt maar de landingspagina moet te lang laden, haakt hij of zij al snel af. Facebook zet zo zijn kruistocht tegen slecht geoptimaliseerde websites verder, een strijd waarin Zuckerberg en de zijnen gesteund worden door andere internetreuzen zoals Google met de Test My Site-tool. […]

  2. […] Hier kan je echt niet meer onderuit: elke website zou anno 2017 een functionele, mobiele versie moeten hebben. Heb je dat niet, dan heb je het risico om bezoekers (en orders) mis te lopen. Als je website er op mobiele apparaten niet goed uitziet of niet goed werkt, kan je ervan uitgaan dat bezoekers heel snel rechtsomkeer maken. De laadsnelheid van je website testen kan bijvoorbeeld met Google’s gratis Test My Site-tool. […]

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here