Amazon personaliseert aanbod naar gebruikers onder My Mix

Amazon lanceert een nieuwe functie die gebruikers gepersonaliseerde suggesties van producten voorschotelt. De dienst heet ‘My Mix’

De feature is verbonden met Amazons Interesting Finds, een gecureerde giftshop die vorig jaar werd geïntroduceerd. De pagina moet het makkelijker maken om producten te ontdekken in het uitgestrekte Amazon-aanbod.

Personalisatie

My Mix fungeert binnen de shop als een gepersonaliseerde sectie: op basis van de activiteiten van de gebruiker, worden andere dingen getoond. Terwijl je producten in Interesting Finds liket, zal de My Mix zich baseren op die voorkeuren andere suggesties geven. De functie wordt verschillende keren per dag geüpdatet, meldt TechCrunch. De functie is echter niet altijd accuraat, klinkt het. Soms worden simpelweg gelikete producten getoond, terwijl ook eerdere aankopen verschijnen in de categorie: producten die typisch niet meer ontdekt moeten worden.

Inspiratie

De combinatie van Interesting Finds en My Mix helpt Amazon aan een Pinterest-achtige doel: inspireren. In plaats van de online marktplaats enkel te gebruiken voor producten te kopen, wil Amazon gebruikers ook inspiratie bieden en meteen doorverwijzen naar de juiste producten. Tot nu toe is de functie enkel in de VS actief.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business