Ikea plant om zijn producten voortaan online ook via andere platformen aan te bieden, zoals Amazon of Alibaba, om meer online klanten te bereiken.

Advertentie

Tobjörn Lööf, CEO van de Ikea-groep, liet weten dat de meubelketen in 2018 start met het verspreiden van hun meubels op online platformen. Dat meldt Reuters. “Op digitale platformen verkopen we onze producten enkel via onze eigen website, en we zien daar dat het competitieve landschap aan het veranderen is,” zei Lööf woensdag in een interview.

Naar platformen

In het huidige landschap lijken online marktplaatsen zoals Amazon en Alibaba kopers af te snoepen van afzonderlijke handelaars. Klanten stranden op bekende platformen waar ze meteen alle producten op één plaats kunnen vinden, en vinden hun weg niet meer naar de afzonderlijke webshops. Anders gezegd, de zoektocht naar een product begint steeds minder vaak via Google, en steeds vaker op de online marktplaats zelf.

Derde partijen

Ikea wilt het hoofd bieden aan de trend om proactief hun waren aan te bieden op de platformen van derde partijen. Het project zou volgend jaar beginnen met een proefperiode, om het succes van de beweging te monitoren. Welke platformen in aanmerking komen om de Ikea-meubelen op te nemen in het assortiment, wilde de CEO nog niet kwijt.

 

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws in digital commerce? Like Twinkle België op Facebook!

 


 

Advertentie

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here