App beschermt consument tegen dronken webwinkelen

Voor consumenten die regelmatig online aankopen doen terwijl ze te diep in het glas hebben gekeken, biedt een Brits adviesbureau een app die door middel van een blaastest of bio-armband beschonken koopimpulsen remt.

Het financieel adviesbureau iBe TSE ontwikkelde DrnkPay, een app die met behulp van de biosensor-armband Quantac Tally of een klein blaasapparaatje voor smartphones test hoeveel de gebruiker gedronken heeft. Indien nodig grijpt de app in om eventuele spijtoptanten te behoeden voor het plaatsen van online orders. Ook kan de app desgewenst een taxi bestellen.

Strenge maatregelen

Consumenten kunnen zelf instellen bij hoeveel glazen alcohol de app actief wordt, en hoe streng de opgelegde maatregelen zijn. Zo kunnen gekoppelde betaalkaarten twaalf uur lang geblokkeerd worden, maar kan de gebruiker ook kiezen om bepaalde webshops af te schermen. Mogelijke categorieën zijn pubs, eten, vliegtickets, en shopping.

Levende kip

iBe TSE besloot de app te ontwikkelen nadat een bevraging onder Britse respondenten aangaf dat de helft van de personen tussen 18 en 34 weleens spijt hadden van een dronken aankoop. Enkele ongewone aankopen omvatten vlieglessen, Star Wars-speelgoed ter waarde van 250 pond en een levende kip, zo zegt het adviesbureau.

DrnkPay moet in het komende jaar beschikbaar worden voor zowel iOS als Android.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste e-commercenieuws? Like Twinkle België op Facebook!

https://www.twinkle.be/achtergrond/167954/gat-markt-3-belgische-webshops-uitgelicht-2/

 


Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business