Google gebruikt de AMP-technologie nu ook in zoek- en display-advertenties, zodat bezoekers ze sneller te zien krijgen.

Advertentie

Die technologie werd geïntroduceerd in het AMP-project (Accelerated Mobile Pages). Google wilde met het initiatief mobiele pagina’s versnellen, zodat bezoekers in minder dan één seconde de pagina te zien krijgen. Wanneer pagina’s er langer over doen, kan dat er immers voor zorgen dat bezoekers afhaken en dat komt de conversie-ratio niet ten goede, zegt Google in een blogpost. Inmiddels zijn er al zo’n twee miljoen AMP-pagina’s online die in een fractie van een seconde laden.

AdWords bèta

Nu kunnen ook mobiele search- en display-advertenties met de AMP-technologie versneld worden. Zo lanceert Google een nieuw AdWords bèta-programma dat toelaat dat de snellere AMP-pagina als de landingspagina gebruikt wordt in zoekadvertenties. Wanneer adverteerders de AMP-pagina verbinden met de advertenties, worden consumenten zo sneller naar de juiste pagina geleid.

Display-advertenties

Daarnaast moet AMP er ook voor zorgen dat de advertenties in het Google Display Network sneller laden. “Wanneer advertenties snel worden geladen, is er meer kans dat mensen ze zien,” staat in de blogpost te lezen. Een significant deel van de display-advertenties zijn automatisch overgezet naar de AMP-standaard, en Google plant dan ook om dat proces verder te zetten. De huidige AMP-advertenties zouden gemiddeld zo’n 5 seconden sneller laden.

 

 

 


 

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here