Zalando heeft in het eerste kwartaal van dit jaar serieuze winst geboekt met restactiviteiten zoals Zalando Lounge, de outlet en nieuwe platforminitiatieven. Nu zijn alleen de activiteiten buiten de thuismarkt nog verliesgevend.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Dat staat in het uiteindelijke kwartaalrapport van de pure player, dat volgt op een voorlopig verslag op 19 april.

Vooral de restactiviteiten, zoals Zalando’s Lounge-platform en outlet-filialen, brachten geld op: zij zorgden samen voor 5,1 procent winst op 76,9 miljoen euro omzet. De DACH-landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) zijn nog steeds Zalando’s grootste inkomstenbron met 475 miljoen euro – gelijk aan 49 procent van de totaalomzet. Dit resultaat groeide met 17 procent ten opzichte van begin 2016. 35,5 miljoen euro, of 7,5 procent over de omzet, was winst.

Aandeel wegsnoepen

De ‘rest van Europa’, zoals Zalando de overige markten omschrijft, groeide met 28 procent naar een omzet van 428,3 miljoen euro. Deze landen hebben samen een aandeel van 44 procent in de totale omzet van 980,2 miljoen euro over het eerste kwartaal van dit jaar. Een stuk van de taart dat langzaam steeds groter wordt, terwijl de DACH-landen aandeel inleveren. Wel lijden de landen buiten de thuismarkt een verlies van 4,5 procent.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here