Zalando plant fysieke winkels in de Europese metropolen voor de "echte fans" die de marktplaats ook los van het web willen ervaren.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De Duitse e-commercereus overweegt om enkele ‘flagshipstores’ te openen die klanten een offline ervaring moeten bieden. De winkels zouden een plekje krijgen in Europese hoofdsteden zoals Londen, Parijs of Berlijn, verklapte medeoprichter Rubin Ritter in een interview met het Duitse nieuwsmedium Manager Magazin:

‘In de steden hebben we echte fans die veel tijd doorbrengen op ons platform en veel bestellen,’ zei hij daar. ‘Het zou dan voor hen dan ook interessant kunnen zijn om het merk ook offline te ervaren.’

Online spelers met offline ambitie

Andere online spelers, zoals Amazon en dichterbij huis Coolblue, zetten eveneens in op die offline ervaring. Zo baat Amazon fysieke boekenwinkels uit in de VS, en opende Coolblue in ons land al een handvol winkels die fungeren als afhaallocatie, experience store en contactpunt. Bovendien heeft de Nederlandse speler een nieuw winkelconcept in petto dat het ‘paradepaardje van Coolblue’ moet worden.

Zalando outlet

Voor Zalando zijn het niet de eerste fysieke vestigingen: in 2012 lanceerde de retailer de eerste Zalando outletstore in Berlijn. Sindsdien zijn er nog twee winkels bijgekomen, in Keulen en Frankfurt. Wanneer de flagshipstores er zouden komen, is echter niet bekend.

 

Zalando levert op basis van gps-locatie van klant

 


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here