Door het verzamelen van data van alle mogelijke bronnen kunnen bedrijven inspelen op zelfs de meest onverwachte gebeurtenissen.

Amazon lanceert een nieuw toestel dat fungeert als een persoonlijke stylist. Mogelijk wordt het toestel later aangewend voor e-commercedoeleinden.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Slim modeadvies

Echo Look, zoals het apparaat heet, komt met een camera die het mogelijk maakt om foto’s en video’s te maken van de gebruiker. Via de beelden en de artificiële intelligentie van Amazons virtuele assistent Alexa, kan het slimme toestel de outfit van de gebruiker beoordelen. Daarvoor doet het beroep op factoren als maat, kleuren, styling, het seizoen en de huidige modetrends. De beoordeling wordt een handje geholpen door menselijke mode-experts binnen het Amazon-team, wat ervoor zou moeten zorgen dat het systeem steeds accurater wordt.

 

Toekomstplannen

Er wordt wild gespeculeerd over de verschillende mogelijkheden die het apparaat biedt. Zo is er op dit moment geen e-commercefunctie gekoppeld aan het apparaat, waarmee bijvoorbeeld outfits worden aangeraden en meteen besteld kunnen worden, maar die optie lijkt in de toekomst waarschijnlijk. Een andere mogelijkheid is het verstrekken van ‘branded’ modeadvies, waarbij retailers outfits kunnen afstemmen op hun doelpubliek door bijvoorbeeld een specifieke stijl aan te raden. Ondanks de online speculatie laat Amazon tot nu toe niets los over de plannen voor het toestel.

De Echo Look kost zo’n 200 dollar en is momenteel enkel verkrijgbaar op de Amerikaanse markt, en dat mits een uitnodiging.

 


 

2 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here