Klanten die contact opnemen met de klantendienst van bedrijven op Twitter, kunnen voortaan rekenen op een gesprekspartner met naam en foto.

Advertentie

Twitter geeft medewerkers van de klantendienst in chatgesprekken met een klant een eigen foto, en eigen profiel. Voorheen was het enkel mogelijk om de bedrijfsnaam te tonen, met een anonieme foto. Door een gezicht te koppen aan de medewerker, wordt het gesprek persoonlijker, waardoor consumenten zich meer betrokken voelen bij een merk.

Praten met echte persoon

Klantendienstmedewerkers worden met naam en foto in het gespreksvenster getoond, waardoor klanten zien dat zij met een echt persoon praten, in plaats van met een chatbot. Werknemers van webshops kunnen zelf creatief zijn in hun profiel door bijvoorbeeld emoticons toe te voegen.

De nieuwe functie is momenteel in bèta; bedrijven kunnen zich inschrijven om de profielen te testen. Daarbij maakt de grootte van de onderneming niet uit. T-mobile gaat als een van de eersten aan de slag met de nieuwe feature, omdat het bedrijf jaren geleden al de initialen van medewerkers in tweets naar klanten verwerkte.

Twitter lanceerde vorig jaar een aparte messaging-knop voor bedrijven. Zo kunnen ondernemingen direct de conversatie aangaan met klagende klanten, om het probleem op te lossen. Tot nu toe kon echter alleen met de naam en het logo van het bedrijf worden gecommuniceerd.
 
Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here