Naar clicks én bricks: de vier stadia
De komende vijf jaar zullen steeds meer Amerikaanse webshops bricks aan hun strategie toevoegen. Vastgoedbureau JLL onderzocht 51 ‘grote e-retailers’ die de gang naar de winkelstraat (willen) maken. Het bedrijf zette aan de hand daarvan de verschillende fases van de stap naar bricks uiteen.
Fase 1
In de eerste fase opent een webshop een pop-up shop in grote steden. Daarbij passen tijdelijke contracten tussen één dag en twaalf maanden.
Fase 2
In de tweede fase komt er een handvol permanente winkels, zoals flagship stores in de grootste steden van het land. Bijna een derde van de onderzochte Amerikaanse e-retailers kiezen bijvoorbeeld New York als de eerste locatie van hun winkel.
Fase 3
De derde fase gaat over het uitrollen van de fysieke winkels naar meerdere steden. Nu worden ook secundaire locaties toegevoegd aan de lijst van twee tot tien vestigingen.
Fase 4
In de laatste fase is de webshop klaar voor een nationale uitrol, zowel op straatniveau als in winkelcentra. In deze stap wordt ook de integratie met het digitale kanaal afgerond.