Roman Pyshchyk / Shutterstock.com

Op basis van anonieme data zal Google je binnenkort een schatting in realtime kunnen geven over hoeveel mensen zich in een winkel, café, of andere locatie bevinden.

Advertentie

Via de zoekmachine en in Google Maps had je al toegang tot informatie die je bij benadering vertelde hoe de drukte op een plaats evolueerde gedurende de openingsuren. Die functie krijgt een update, waarbij Google met anonieme locatiegegevens zal werken om een nog accurater zicht te geven op hoeveel bezoekers je op een gegeven uur mag verwachten op een plaats.

Je herkent de verbeterde functie door het woord “live” dat erbij komt te staan. Daarnaast is te onderscheiden of de drukte groter of minder groot is dan de normale gang van zaken. De data over hoeveel tijd mensen gemiddeld op een bepaalde plaats doorbrengen blijft ook beschikbaar. Google is momenteel bezig met de uitrol van de update, wanneer deze ook hier te bewonderen zal zijn is niet bekend.

Bezoekersdrukte is niet het enige stukje live informatie waar Google je mee probeert te helpen om je trips te plannen. De zoekgigant heeft ook plannen om binnenkort parkeerdata via Google Maps te voorzien die je vertelt of het nog te doen is om in het centrum te parkeren, of dat je beter rustiger oorden opzoekt.

Nina’s internetleven draait op Windows en Android, haar muziek op een iPod en Spotify. Ze selecteert elke dag het nieuws dat je moet gelezen hebben en schrikt er niet voor terug om ook de zakelijke kant van IT te belichten.