Als je een pushnotificatie stuurt naar een gebruiker op basis van een ‘trigger’, zorgt dat voor 2.770 procent meer engagement. Dat is de indrukkwekkende conclusie van een studie van Blueshift.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



In het onderzoek werd het effect van twee miljard marketingmails en -notificaties geanalyseerd, waarna bleek dat berichten die reageerde op de acties van gebruikers veel effectiever waren. Ze zorgden voor een hogere klikratio en meer conversie, dankzij de ‘trigger’.

Trigger

Een trigger kan eender wat zijn. Je klant heeft bijvoorbeeld exact één maand je app gebruikt, of klikte op een kopje op je website. Of een product dat een klant eerder in het winkelwagentje plaatste, maar niet kocht, is plots gedaald in prijs. Er zijn heel veel mogelijkheden, maar het komt neer op actie-reactie. De gebruiker doet iets, en krijgt daarop een e-mail of een pushnotificatie die afgestemd is op die bepaalde actie.

Meer conversie

Triggermails zouden zo’n 624 procent meer conversie opleveren, dan e-mails die willekeurig naar een grote groep klanten werden gestuurd. Bovendien is volgens Blueshift sprake van een 381 procent hogere klikratio, en een 180 procent hogere conversieratio na de klik. Nog indrukwekkender is het verschil op mobiel.

Mobiele pushnotificaties op basis van een trigger, geven blijk van een 2.770 procent hogere conversie-ratio vergeleken met ‘batch-and-blast’-mails, met een 726 procent hogere klikratio en 420 procent hogere conversieratio na de klik.

 

Bovendien doen sommige triggers het uitzonderlijk goed wanneer ze gepaard worden met een specifiek medium. Zo doen pushnotificaties het beter wanneer ze na een retargeting-trigger worden getoond, bijvoorbeeld wanneer de gebruiker op een retargeting-advertentie klikt. E-mail leent zich dan weer voor aanbevelingstriggers, als de gebruiker op de website bijvoorbeeld op “Get the look” of zijn verlanglijstje klikte.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here