De instant-bestelling-knop van Amazon steekt eindelijk de oceaan over. Na een jaar in de VS, wordt de Dash-knop ook geïntroduceerd in Duitsland, Oostenrijk en het VK.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 

Amazons Dash-knop zag het licht rond maart vorig jaar. Het apparaatje stelt klanten in staat om met één klik veelgebruikte producten bij te bestellen. Zo wordt de online bestelprocedure omzeild, en hoopt Amazon dat gebruikers sneller geneigd zijn om alledaagse producten online te bestellen.

 

Ook klanten in Duitsland, Oostenrijk en het VK kunnen nu profiteren van de Dash-functie. De knoppen kosten 4,99 euro, maar zijn in essentie gratis, volgens het persbericht: de eerste bestelling met de Dash-knop komt met 4,99 euro korting. Tot nu toe zijn er knoppen voor een vijftigtal merken, waaronder Pedigree, Gilette of Kleenex.

 

Het geheim van de Dash-knop schuilt achter het gebruiksgemak van het toestel, volgens Amazon. Gebruikers kunnen de knop op de plaats van het product hangen – op het wasmachine of naast de toiletrol – en drukken meteen wanneer ze merken dat een product bijna opgebruikt is. Via een verbinding met je Amazon-account, wordt de bestelling meteen betaald en verzonden naar het juiste adres. Op die manierwordt het hele bestelproces overgeslagen, en meteen ook alle momenten waarop een klant kan beslissen om niet door te gaan met het proces.

 

Bron: Amazon

3 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here