In het wetenschapspark in Niel opende gisteren een incubator voor start-ups. Wij spraken met Paul Adriaenssens van start-up NSX.

Bol.com pakt uit met één website voor eender welk apparaat: de mobiele website is nu ondergebracht onder dezelfde domeinnaam als de desktop-website.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Bol.com zorgt ervoor dat mobiele bezoekers meteen op een mobielvriendelijke pagina terechtkomen. Voorheen was de mobiele variant een aparte website, maar die wordt geïntegreerd op hetzelfde adres als de desktop-variant. De website past zich dus automatisch aan aan het apparaat van de bezoeker.

Bijkomende functionaliteit

Daarnaast wordt de mobiele website voorzien van enkele extra functies zoals persoonlijke aanbevelingen, meer voordeelacties, uitgebreide informatie over verkopers en hun aanbod, toegang tot meerdere verlanglijstjes, en meer. Dergelijke functies waren al een tijdje aanwezig op de bol.com-app, maar zijn nu dus ook te gebruiken op de mobiele pagina.

Meer mobiel

De vernieuwingen staan in het kader van de toenemende mobiele bezoekers, volgens woordvoerster Marjolein Verkerk: “Door over te gaan naar één website, zijn er meer mogelijkheden beschikbaar voor de groep klanten die bestelt via smartphone.” Zo’n 30 procent van de gebruikers bezoekt de website via smartphone, en dat getal zal in de toekomst blijven groeien, laat de woordvoerster weten. “We verwachten dat bol.com eind dit jaar net zoveel mobiel smartphone-verkeer als desktopverkeer heeft.”

 


 

2 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here