Twitter laat ‘Buy button’ varen

Twitter zegt zijn ‘buy button’ na twee jaar vaarwel. Het verantwoordelijke team wordt gesplitst en zal zich vanaf nu toeleggen op customer service en Twitters dynamische productadvertenties.

 

De ‘Buy button’ werd in 2014 in het leven geroepen zodat gebruikers een product niet alleen ontdekken op Twitter, maar ook rechtstreeks kunnen overgaan tot de aankoop. Alleszins, dat was de bedoeling. De knop zorgde niet voor een stormloop van Twitter-gebruikers, en na enkele jaren lijkt het sociale netwerk binnenkort dan ook de stekker uit te trekken.

Weinigen zijn echt rouwig om het verlies van de buy-button, al klinkt het hier en daar dat dit voor social commerce weleens de nagel aan de doodskist kan zijn. “Mensen kopen op dit moment niet op sociale media,” vertelde een interne bron aan BuzzFeed. “Ze kopen nog vooral op het mobiele web. Er is nog een actieve ‘Buy now’-kaart bij Twitter, maar niemand steekt er werk in. Er vindt geen nieuwe productontwikkeling plaats.”

Het team achter Twitters ‘Buy button’ wordt ontmanteld, en wordt ingezet voor andere doeleinden. Zo duwt Twitter onder andere de dynamische productadvertenties naar voren als een van de huidige prioriteiten, en buigt een deel van het team zich over customer service. Met de ontmanteling van het team, zal e-commerce alvast geen centrale plaats meer krijgen in de toekomstplannen van het netwerk.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business