Auka lanceert vandaag een revolutionaire oplossing voor banken over heel Europa. Met het Auka-platform wordt het mogelijk om snel een mobiele betaaldienst uit te bouwen voor consumenten en professionals.

Wat als je tegelijkertijd alle gesprekken over jouw bedrijf kon afluisteren? Een algoritme slaagt erin om content over jouw merk of product te analyseren en daaruit te concluderen of het publiek er eerder positief dan wel negatief tegenover staat.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 

Misschien wordt er op sociale media dagelijks over jouw webshop gecomment, getweet en gedeeld. Zelf kan je die stortvloed aan informatie niet bijhouden, maar het platform InfoFusion van OpenText kan dat wel. Bovendien kan InfoFusion ook zien welke emotie daarbij gegenereerd komt: houdt het publiek van je ‘brand’? Is er een consensus of zijn de meningen verdeeld?

 

Het platform gebruikt een slim algoritme om emotie in tekst te ontdekken. Ten eerste wordt nagegaan of de tekst uit feiten bestaat of eerder subjectief is. Dat doet het op niveau van het onderwerp, de zin en het document. Als het gaat om een subjectieve uiting wordt gekeken of de emotie positief, negatief, neutraal of verdeeld is.

 

Natuurlijk is elke uiting niet evenwaardig. Een eenmalige tweet van een klant en een uitgebreide post van een blogger kunnen een heel andere impact hebben, volgens OpenText. Ook daar houdt InfoFusion rekening mee.

 

Waardevolle informatie voor het oprapen dus, want zo kan je opvolgen welke connotatie jouw merknaam geniet, of je marketingcampagne doet wat het moet en of je concurrenten beter in de markt liggen dan jij. Bovendien wordt het makkelijker om ‘sociale ambassadeurs’ te identificeren; personen die het op meerdere kanalen over je bedrijf hebben en dus misschien gehecht zijn aan je merk.

 

Voorlopig is het Nederlands nog niet ondersteund. Het platform werkt wel in het Engels, Frans, Spaans, Duits en Portugees.