De meeste CIO's zullen wel een LinkedIn-profiel hebben. Facebook en Twitter wellicht ook, maar dan vaak persoonlijk. Toch kunnen sociale media een belangrijker rol spelen voor de CIO — én zijn organisatie.

Advertentie

Sociale media zijn een blijver. U kunt ze dus niet meer negeren, maar moet ze omarmen. Hier zijn vier zaken die een CIO in het achterhoofd moet houden om het meeste uit de sites te halen:

1. Stop met u zorgen te maken

Heel wat CIO’s maken zich zorgen dat sociale media te veel werk vereisen en weinig meerwaarde bieden. De meerwaarde van een LinkedIn-profiel ten opzichte van een klassiek cv is echter evident: u kunt uzelf de klok rond promoten. Geen enkel cv is zo efficiënt. Aanwezigheid op sociale media heeft heel wat voordelen, dus deins niet terug voor de overweldigende mogelijkheden, maar probeer het gewoon uit. Ook uw collega’s die zich ondertussen als een vis in het water voelen op sociale media hebben zich ooit in het avontuur gestort.

2. Een directe lijn naar de top

Als CIO hebt u op sociale netwerken zoals LinkedIn de mogelijkheid om te verbinden met de topmensen uit uw industrie en met hen te communiceren.

3. Netwerken op steroïden

Sociale netwerken zijn eigenlijk niets nieuws: vroeger netwerkte u ook op allerlei bijeenkomsten en wisselde u visitekaartjes uit. Sociale netwerken zijn echter als traditioneel netwerken op steroïden: alles is op een veel grotere schaal mogelijk.

4. Wees geen narcist

U wilt natuurlijk een indrukwekkend profiel opbouwen, maar pas op dat u niet overdrijft en als een narcist overkomt. Praat op sociale netwerken niet de hele tijd over uzelf en probeer de conversaties niet te domineren. Bouw een relevant netwerk op en deel interessante informatie met hen.

In samenwerking met CIO.com.


Geen velden gevonden.