Nieuws

Symantec ‘Day Connect’ partnerevent kent veel bijval

Symantec verwelkomde op 10 september tijdens zijn ‘Day Connect’ event in Tubize 94 partners, een stijging met bijna 50% tegenover de eerste editie van vorig jaar.

Tijdens de technische infosessies lag de nadruk op een ruimere databescherming voor bedrijven. Verder kregen partners in een ‘speed dating’ concept de kans om directe contacten te leggen met het management en de sales mensen van Symantec. Een lunch, casinonamiddag en cocktail gaven ruimte voor nog meer informele contacten.
 
“Tijdens de eerste editie vorig jaar werd dit concept erg gewaardeerd door partners. Toen hadden we 65 inschrijvingen; nu waren er 94”, zegt Ian Walker, distribution and SMB sales manager Benelux.
 
Belux country manager Mark Bradley zag redenen te over om de partners expliciet te bedanken. “Het vierde kwartaal van het voorbije fiscaal jaar was ons beste ooit. We werden ‘country of the year’ binnen Symantec EMEA. En het voorbije kwartaal deden we alweer 30% beter dan hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dit alles dankzij onze fantastische partners.”
 
Symantec wou tijdens de technische sessies duidelijk aantonen dat het meer in huis heeft dan alleen anti-malwarebescherming. Er kwamen thema’s aan bod als storage resource management, recovery, IT governance, risk and compliance, en data loss prevention.
 
Ook de in april gelanceerde Symantec Protection Suite werd speciaal in de kijker gezet. Die suite bestaat uit drie grote blokken: endpoint security, messaging and web security, en backup and recovery. Ze is beschikbaar in een Enterprise-versie en in een goedkopere Small Business Edition die vooral focust op het Exchange-platform.
 
“Met de Symantec Protection Suite kunnen we de klant een totale bescherming bieden, met niet alleen security, maar ook back-up”, stelt Ian Walker. “Zo’n gecombineerd aanbod is voordelig voor de klant. Maar ook de reseller heeft er baat bij. Onder de naam van Symantec kan hij nu zijn contacten met eindgebruikers verruimen omdat hij naast security een totale beveiliging kan aanbieden. Bovendien kan de reseller ook meer klanten benaderen en meer marktsegmenten aanboren. Kortom, hij kan meer business doen.”
 
Volgens Ian Walker doet de Symantec Protection Suite het van bij de start al onmiddellijk goed. “De suite is al direct goed voor 5 à 7% van de kwartaalomzet in security. Dat toont ook aan dat hij snel werd opgepikt door ons partnerkanaal.”
 
Los van dit partnerevent liet Ian Walker ook weten dat Symantec bijkomende kortingen in het vooruitzicht stelt voor Symantec Gold- en Platinum-partners. “We geven die grotere partners de kans om tot 33% meer rebate te hebben.”
 
Die extra korting zal vooral gekoppeld worden aan hun business met zogenaamde ‘non named accounts’. “Er zijn enerzijds de ‘named accounts’, eindklanten waarmee Symantec zelf ook een direct contact heeft. Onze partners hebben echter een veel wijder netwerk van contacten. Met de kans op extra korting willen we extra investeren in partners die zaken doen met ‘non named accounts’, eindklanten waarmee Symantec dat directe contact niet heeft.”

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business