Amazon laat werknemers zelf Alexa Skills creëren

Facebook zou in de toekomst wel eens een alternatief voor YouTube kunnen worden. Althans, dat hopen verchillende platenlabels.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Uit verschillende berichten van Bloomberg blijkt dat Facebook volop aan het onderhandelen is met platenmaatschappijen Universal, Sony en Warner. Het socialemediaplatform zou graag van Facebook Watch ook een platform maken om muziekvideo’s te bekijken.

Facebook versus YouTube

Daarmee gaat het bedrijf de directe concurrentie aan met YouTube. Eerder al sloot Facebook een deal met diezelfde platenmaatschappijen om videomakers de mogelijkheid te geven om korte stukjes van officiële liedjes in hun video’s te steken. Echter was het nog niet mogelijk om gebruik te maken van de muziekvideo’s.

Mark Zuckerberg beseft maar al te goed dat die muziekvideo’s heel wat volk terug naar zijn platform kunnen lokken. Daarmee zou Facebook Watch wel eens een goed alternatief voor YouTube worden. Of niet? Ik ben alvast geen fan.

Bloomberg

Volgens het Amerikaanse zakenblad zouden verschillende platenmaatschappijen al een tijdje Facebook in die richting duwen. Ze willen allen een alternatief voor YouTube en hopen ook dat het socialemediaplatform beter betaalt en hen beter zal beschermen tegen copyright. Intussen kan Facebook uitpakken met 720 miljoen kijkers per maand. Met de komst van muziekvideo’s hoopt het platform naar twee miljard gebruikers per maand te gaan.

Zou jij eerder muziekvideo’s op Facebook bekijken dan op YouTube? Laat het ons weten via mail!