Facebook

Instagram Stories levert nu cruciale bijdragen aan de advertentie-inkomsten van Facebook Inc. Zo zijn Instagram Stories goed voor tien procent van alle advertentie-inkomsten van Facebook in het derde kwartaal. Dat blijkt uit een rapport van Socialbakers.  


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Instagram Stories werd in 2016 in het leven geroepen en zijn ondertussen ingeburgerd als feature op het socialemediaplatform. Gebruikers winden Stories een leuke toevoeging aangezien je minder ‘feedwaardige’ foto’s toch nog kan delen met je netwerk van volgers. Marketingprofessionals beseften al snel dat er heel wat potentieel zit in de feature en dus begon de marketingwereld zijn pijlen ook op de Stories te richten.  

Steeds meer Instagram-gebruikers maken handig gebruik van Instagram Stories, die na 24 uur verdwijnen. Dat in tegenstelling met de nieuwsfeeds van Facebook of Instagram, waar content zichtbaar blijft.  

Het bedrag dat adverteerders uitgeven aan Instagram Stories kende dit jaar een stijging van 70 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit een analyse van Socialbakers, een marketingbedrijf dat zich toespitst op sociale media.  

Instagram Stories beschikt over meer dan 500 miljoen dagelijkse gebruikers. De Instagram-feature krijgt tegenwoordig meer aandacht van adverteerders dan Facebook Stories, dat slechts goed was voor 0,3 procent van alle advertentie-inkomsten op Facebook-platformen in het derde kwartaal.