Als je klant bent bij Orange, hopen we dat je dit artikel nu al kan lezen. Indien niet, dan ben je waarschijnlijk mee getroffen door de storing op het mobiele netwerk.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Een grote storing veroorzaakt al enkele uren problemen voor klanten van Orange die via hun smartphone op het internet willen surfen. De storing begon ergens rond de middag. Klanten die op hun smartphone het internet wilden gebruiken, ondervonden stevige hinder.

Orange besloot zo’n half uurtje geleden met een officiële mededeling naar buiten te komen op Twitter. Daarin verklaart het dat het mobiele netwerk in heel het land serieuze hinder ondervindt. De klantendienst is via het nummer 5000 tijdelijk niet beschikbaar. Ze eindigen hun tweet met de mededeling zo snel mogelijk proberen op te lossen. Of klanten via een ander medium dan Twitter informatie hebben gekregen, kunnen we bevestigen noch ontkennen.

Het is ook de enige informatie waar we het voorlopig mee moeten stellen. Wat de storing heeft veroorzaakt en hoeveel mensen exact getroffen zijn, zal later op de dag moeten bekend gemaakt worden. Op deze map van allestoringen.be is te zien dat vooral Brussel, Antwerpen en Gent met al hun omliggende gemeentes het zwaarst getroffen zijn.

UPDATE: Enkele minuten geleden verscheen op Twitter dat de problemen opgelost zijn en dat ook het noodnummer weer werkt.