LG

De mobiele tak van LG houdt met moeite het hoofd boven water vandaag de dag. De tv-afdeling doet het daarentegen wel goed. Het bedrijf heeft nu een interessante wijziging doorgevoerd in het bestuur.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 

Smartphones van LG waren enkele jaren geleden steeds innoverende toestellen die probleemloos over de toonbank gingen. Intussen heeft het succes van het bedrijf zich verplaatst naar zijn televisieafdeling, waar de zaken wel goed verlopen. In een soort van poging om het tv-succes te verplaatsen naar de mobiele tak heeft het bedrijf besloten om het hoofd van thuisentertainment, Brain Kwon, de leiding te geven over de afdeling mobiele communicatie.

 

LG deelde het volgende mee over deze beslissing: “Kwon speelde een belangrijke rol in de transformatie van LG’s tv-, audio- en pc-business tot leiders van de sector. Zijn kennis en ervaring op de globale markt zullen een belangrijk middel zijn voor LG om de mobiele zaken opnieuw te verbeteren.”

 

Of deze positiewissel LG daadwerkelijk zal helpen, valt nog af te wachten. De toestellen die het bedrijf produceert zijn meestal wel kwaliteitsvol, maar slagen er de laatste jaren niet meer in om hetzelfde momentum te verkrijgen zoals Huawei en Apple. Een smartphone mag dan wel van goede kwaliteit zijn, maar als je er niet in slaagt om hem aan de man te krijgen, heb je er nu eenmaal bitter weinig aan als bedrijf. Het is nu de taak van Kwon om consumenten opnieuw te overtuigen van de toestellen van LG.