Google Assistant - Google Blog

Onwards startte in 2015 als startup voor het verbeteren van automatische chatbots door middel van de integratie van AI. Het team zal per direct opgaan in Google. Er is nog niks officieel bekend over de activiteiten van het team binnen Google, al is de kans groot dat ze gaan werken aan integraties voor de Google Assistant.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 

 

Google werkt inmiddels al een behoorlijke tijd aan het investeren in projecten die te maken hebben met AI gericht op menselijk contact. Daar komt nu een volgende stap bij, Onward is vanaf heden onderdeel van Google. Onward is een startup die sinds 2015 bezig is met het verbeteren van AI voor automatische gesprekken bij de klantenservice. Ook kwam het bedrijf met een service om leads te genereren voor sales zonder hier een mens bij te betrekken, in plaats daarvan werd door middel van AI leads opgepikt.

 

Daar begon het bedrijf echter niet mee in 2015. In plaats daarvan kwam het bedrijf al snel na het opstarten met Agent Q. Agent Q is een digitale assistent met geïntegreerde AI om aanbevelingen te doen tijdens gaat winkelen. Onduidelijk is of dit een van de redenen is waarom Google het bedrijf heeft overgenomen, al zou het natuurlijk wel prima passen om te gebruiken in Google Assistent en Googles eigen Shopping-activiteiten.

Integraties

Onward staat verder in het teken van integraties in onder andere Zendesk en Salesforce. Het bedrijf werkte aan het automatiseren van chatbots, door middel van AI, voor de klantenservice. De chatbot verkreeg een directe integratie in onder andere Zendesk. Zendesk is wereldwijd een van de grootste tools voor de klantenservice, de integratie van Onward maakte het mogelijk om updates toe te voegen aan een case, of juist het automatisch openen van een case. Daarnaast kregen de chatbots Onward ook een integratie in Salesforce waarmee leads automatisch toegevoegd werden naar aanleiding van een chatgesprek. Een ander voorbeeld is Shopify, het gebruikte de tools van Onward om klanten gemakkelijk de status van een order te laten controleren, zo was daar geen menselijk contact meer bij nodig.

Onward - Google - AI

Onward heeft een bericht met betrekking tot de overname op zijn website geplaatst. Veel informatie geeft het bericht helaas niet, zo blijven enige details over het betaalde bedrag onbekend. Wel is bekend dat het team vanaf heden onderdeel is van Google. De kans is groot dat de activiteiten van Onward op korte termijn dan ook worden gestaakt, om vervolgens volledig te focussen op Google. Wat het team daar precies gaat doen is niet bekend, al zullen we in de toekomst waarschijnlijk wel wat functies zien verschijnen van Onward in Googles digitale Assistent.