Nieuws

Tips voor de meest effectieve reclame

Als ondernemer wil je gezien worden, zodat je klanten kunt trekken. Reclame maken is daar het meest effectief voor, maar hoe je op zo effectief mogelijke wijze reclame maakt is weer een andere vraag.

 

Op zich maakt de manier van reclame maken niet zoveel uit. Dit kan televisie- of radioreclame zijn, maar ook reclame door middel van folders of een sticker. Het gaat erom hoe je de boodschap brengt en dat de boodschap, hoe deze ook aangeboden wordt, potentiële klanten kan bereiken. Hierbij daarom enkele tips voor hoe je het meest effectief reclame kunt maken.

 

Originaliteit

Door origineel te zijn bereik je misschien wel de meest effectieve wijze van reclame maken. Een originele reclamecampagne zal opvallen en ervoor zorgen dat mensen je reclame onthouden. Werk dus met originele slogans of bijzondere acties die mensen prikkelen om meer informatie op te zoeken, een aanvraag doen en ook heel belangrijk: die mensen doorvertellen aan anderen. Onderscheid jij je met een bepaald product, dienst of imago ten opzichte van je concurrenten, probeer daar dan ook met je reclame op een originele en creatieve manier op te focussen.

 

Houd het positief

Een heel belangrijk aspect van reclame is de toon van de reclame. De praktijk wijst uit dat negatieve reclame erg slecht valt bij consumenten en dat positieve reclame juist aantrekt. Ga dus nooit negatief in op concurrentie met je reclame, want dan denken mensen direct dat als je enkel de concurrentie zwart kunt maken, je product of dienst waarschijnlijk niet de moeite waard is om te benoemen. Humor in bijvoorbeeld folders of een tv spotje doen het ook altijd goed. Mensen aan het lachen maken heeft het meest positieve effect.

 

Spreek een doelgroep aan

Uiteraard is het mooi als je een klantkring kunt opbouwen uit een zo breed mogelijke doelgroep. Maar dit is nu eenmaal met veel producten en diensten niet hoe het werkt. Veel diensten en producten zijn specifiek gericht op een bepaalde doelgroep. Spreek dan ook die doelgroep aan en niet die andere doelgroep. Zijn kinderen je doelgroep, dan kun je veel bereiken met een sticker, maar probeer niet bejaarden met een sticker te verleiden, dit komt niet betrouwbaar over.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business