Nieuws

Pandora introduceert 3 nieuwe mogelijkheden voor adverteerders

Pandora kondigt op hun blog drie extra advertentiemogelijkheden aan die moeten zorgen voor een hoger niveau van personalisatie dan ooit tevoren.

Volgens Pandora doet de mens van nature aan personalisatie van zijn interacties. Zo gebruik je bijvoorbeeld een andere toon en tempo wanneer je met je baas praat dan wanneer je met je grootouders praat. Volgens de muziekdienst bestaat nu ook eindelijk de technologie om deze gepersonaliseerde ervaringen in reclameboodschappen te gebruiken.

Het bedrijf heeft zo naar eigen zeggen 78 miljoen verschillende stations beschikbaar die muziek van rapper Drake spelen. Geen enkel daarvan is hetzelfde en allemaal zijn ze gebaseerd op individueel gebruikersgedrag. Zo wordt er gekeken naar het aantal liedjes, het overslaan, vooruitspoelen of pauzeren ervan, en veel meer. Deze functionaliteit wil Pandora combineren met hun “Intelligent Ad Delivery” platform en daarom introducen ze drie nieuwe advertentievormen: Short Form Audio, Dynamic Audio en Sequential Audio.

Short Form Audio (4 tot 10 seconden) zal een cruciale rol gaan spelen in het trekken van de aandacht. Zo kan men de doelgroep voorbereiden op langere ads. Het is dus een formaat dat perfect in tandem kan werken met traditionele spots.

Dynamic Audio moet dan weer zorgen voor hyper gepersonaliseerde advertenties op basis van real-time data zoals geslacht, leeftijd, locatie, het weer,.. Het programma combineert in dit geval automatisch verschillende geluidsfragmenten om zo 1 spot te bekomen.

Sequential Audio laat de adverteerder toe om een verhaal te vertellen door middel van verschillende spots. Het werkte best in combinatie met Dynamic Audio en moet zo verveling tegengaan door de content fris te houden. Het bedrijf claimt alvast veel succes bij 18-34 jarigen.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business