YouTube

Vanaf deze week geeft YouTube aan alle partners de mogelijkheid om niet over te slagen advertenties te gebruiken in hun video’s. Hierdoor zal je als kijker vaker ads helemaal tot het einde moeten bekijken.

Advertentie

 

Met een video op het Creator Insider kanaal kondigde YouTube vorige week een belangrijke verandering aan de advertentiemogelijkheden voor Youtube partners aan. Momenteel zie je als kijker twee soorten advertenties op YouTube, zo zijn er ads die je na enkele seconden kan overslaan en de ads die je verplicht helemaal tot het einde moet kijken.

 

De eerste categorie zal je in de toekomst (helaas) minder tegenkomen. De wijzigingen richten zich immers op het stimuleren van advertenties die niet overgeslagen kunnen worden. Tot nu toe was deze manier van adverteren enkel beschikbaar voor selecte partners maar vanaf deze week maakt YouTube de optie beschikbaar voor iedereen. Samen met deze wijziging wordt ook een maximumduur van 15 tot 20 seconden voor dit type ads geïmplementeerd.

 

Partners kunnen een melding verwachten wanneer de mogelijkheden beschikbaar zijn en reeds bestaande video’s met advertenties zullen automatisch aangepast worden aan het nieuwe formaat. De prestatie van de ads kan zoals altijd in de YouTube Analytics opgevolgd worden.

 

Advertenties die niet kunnen overgeslagen worden zijn zeer in smaak bij adverteerders en met deze verandering hoopt YouTube de inkomsten voor partners te kunnen verhogen. YouTube Creators maken zich echter zorgen dat hun video’s door de kijker zullen overgeslagen worden omwille van te lange ads en dat zij zo inkomsten gaan verliezen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Advertentie