De recent aangekondigde samenwerking tussen Samsung en Spotify ziet er veelbelovend uit. Waar Samsung muziek miste, ontbrak het bij Spotify aan hardware. Samen zullen ze dan ook kunnen concurreren met Apple, Amazon en Google.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 

Elektronicareus Samsung en muziekstreamingplatform Spotify hebben gisteren een succesvolle samenwerking opgestart. Hiermee hopen zij concurrenten zoals Apple, Amazon en Google te overtreffen. Na deze aankondiging schoten de aandelen van Spotify meteen de hoogte in met een stijging van wel 5%.

 

Zowel Apple (Apple Music), Amazon (Amazon Unlimited Music) als Google (Google Play Music) bieden een combinatie aan van hardware en muziekstreaming. Samsung heeft in het verleden reeds problemen gehad in op het vlak van muziekstreaming en aan de andere kant heeft Spotify geen hardware ter beschikking. Het is bijgevolg niet heel onlogisch dat deze twee bedrijven gaan samenwerken.

 

Samsung-gebruikers zullen door deze samenwerking dus niet alleen een versie van Spotify krijgen die op maat van hun toestel is gemaakt, maar ook exclusieve functies. De samenwerking gaat bovendien verder dan hun smartphonegamma. Ook de tablets, smartwatches, slimme koelkasten, televisies en luidsprekers van Samsung zullen op maat gemaakte Spotify-ondersteuning bevatten. Ook Samsungs digitale assistent, Bixby, zal in de toekomst eerst Spotify doorzoeken als je hem vraag om muziek af te spelen.

 

Het ziet ernaar uit dat de samenwerking tussen Samsung en Spotify haar vruchten zal afwerpen. De aandelen van Spotify stegen namelijk meteen na deze aankondiging. De twee bedrijven vullen elkaar perfect aan waardoor ze met deze samenwerking op gelijke voet komen te staan met Apple, Amazon en Google.