Nieuws

Uber en Lime slaan de handen in elkaar

Uber en Lime slaan de handen in elkaar. Het taxiplatform voegt nu ook elektrische scooters toe aan haar mobiliteitsopties, zodat je nog makkelijker ter bestemming raakt.

 

Dat Uber haar mobiliteitsaanbod grondig wil uitbreiden, mag duidelijk zijn. In April voegde het taxiplatform nog de fietsenstartup JUMP toe aan haar folio.

 

Ook nu breidt Uber nogmaals de opties voor haar gebruikers uit door middel van de samenwerking met Lime, een concern van elektrische fietsen en scooters. Op het Uberplatform zal je vanaf nu af aan dus ook elektrische Lime-scooters kunnen bestellen, evenals deelfietsen.

 

Naast de zichtbaarheid die Uber aan Lime aanbiedt, investeert het taxiplatform ook nog eens 335 miljoen dollar in Lime, wat ervoor zorgt dat Lime nu een nettowaarde van 1,1 miljard dollar bereikt heeft. Het bedrijf zal van de investering gebruik maken om tienduizenden extra scooters te kopen.

 

Die investering heeft uiteraard ook zijn prijs. Lime zal de scooters met Uber co-branden. Vanaf nu af aan zal je op de felgroene Lime-scootertjes dus ook Uber-stickers te zien krijgen. Uber heeft die strategie trouwens ook toegepast met de elektrische deelfietsen van JUMP.

 

De Lime-scootertjes zijn nu beschikbaar in meer dan 70 markten in de VS en Europa. Uber werd voornamelijk aangetrokken door het feit dat de scooters al redelijk ingeburgerd zijn in het straatbeeld. Uber denkt met Lime vooral goed te scoren in stedelijke zones. Een scooter is namelijk vaak sneller, en ook goedkoper dan de wagen of het openbaar vervoer.

[related_article id=”175037″]

Uber is echter niet het enige vervoersplatform dat haar gebruikers ook andere opties dan auto’s aanbiedt om ter bestemming te raken. Zo kocht Lyft vorige week nog Motivate, het bedrijf achter CitiBike.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business