Vandaag opent JAVA koffie in het station van Brussel-Noord zijn nieuwste koffiebar. Die wordt op feestelijke manier ingehuldigd met selfieccino's, koffietjes met je eigen 3D-foto erop.

Advertentie

 

Vandaag opent in het station van Brussel-Noord de nieuwste JAVA koffiebar. Die wordt op feestelijke wijze ingehuldigd met behulp van selfieccino’s. Jawel, u leest dat goed. Naast de originele selfie, belfies, (foto’s van je derrière), en helfies (foto’s van je kapsel, dat zo instaglamorous was dat je het wel moést online gooien) is er nu een nieuwe trend om ons exponentieel narcissisme te showcasen. De selfieccino is kort gezegd een koffie met je foto erop. En zoiets levert op instagram uiteraard een pak likes op.

 

Onder invloed van social media wordt bijna elk dagelijks ritueel omgetoverd tot een creatief fotomomentje. Koffiedrinken is daar geen uitzondering op. De selfieccino is een fenomeen dat overwaaide vanuit de States en sindsdien menig instagramaccount siert. Ook Belgisch koffiebedrijf JAVA surft nu dus mee op die populariteitsgolf en biedt voor haar opening selfieccino’s aan. Die worden gemaakt dankzij een innovatief toestel waarmee ze met koffie-extract gedetailleerde afbeeldingen printen op koffiebereidingen. De enige vereiste is dat je drank een witte ondergrond heeft (of bedekt is met een laagje melkschuim). Fotogeniek zijn helpt natuurlijk ook altijd.

 

Een ‘selfieccino’ werkt volgens het principe van een 3D- en inkjetprinter. De barista maakt een cappuccino en de machine neemt het over. Na het downloaden van de bijhorende app ‘coffee ripples’ kunnen selfies doorgestuurd worden naar de machine. Binnen 10 seconden maakt het toestel dan een gedetailleerde tekening op het melkschuim van je koffie. Java is een Belgisch koffiebedrijf en bestaat al sinds 1925. Met de selfieccino wagen ze zich dus nu ook aan de coffee craze die al geruime tijd op social media woedt.