De Amerikaanse supermarktketen Walmart wil zich op de kaart zetten als e-commerce en vecht met de lancering van haar app "Jetblack" voor meer online relevantie.

Advertentie

 

Wie Walmart zegt, denkt aan de hypermarkten in de Verenigde Staten, bevolkt met mensen van bedenkelijk allooi in tracksuits en yoga pants. Met dat imago wil Walmart komaf maken. De Amerikaanse supermarktketen wil zich namelijk op de kaart zetten en vecht met de lancering van haar app ‘Jetblack’ voor meer online relevantie. Jetblack is een persoonlijke shoppingdienst waar je berichten naar kan sturen, en zowel door chatbots als door menselijke werknemers aangestuurd.

 

Jetblack werkt als volgt: gebruikers sturen een vraag of een specifiek shoppingverzoek naar de Wal-borg-app. Daarna schieten kunstmatige intelligentiebots en menselijke assistenten in actie om je de beste TV, of het beste cadeau voor een bepaalde gelegenheid aan te raden. Leveringen komen dezelfde dag aan, of in het slechtste geval de dag erna. Er is trouwens ook geen minimumbedrag dat je dient te spenderen om gratis levering te verkrijgen. Cadeaupapier is gratis, maar om eten te bestellen, wend je je best tot UberEats. Binnenkort heeft zelfs onze supermarkt op de hoek een eigen app.

Advertentie