Walmart lanceert persoonlijke shoppingdienst met chatbots

De Amerikaanse supermarktketen Walmart wil zich op de kaart zetten als e-commerce en vecht met de lancering van haar app "Jetblack" voor meer online relevantie.

 

Wie Walmart zegt, denkt aan de hypermarkten in de Verenigde Staten, bevolkt met mensen van bedenkelijk allooi in tracksuits en yoga pants. Met dat imago wil Walmart komaf maken. De Amerikaanse supermarktketen wil zich namelijk op de kaart zetten en vecht met de lancering van haar app ‘Jetblack’ voor meer online relevantie. Jetblack is een persoonlijke shoppingdienst waar je berichten naar kan sturen, en zowel door chatbots als door menselijke werknemers aangestuurd.

 

Jetblack werkt als volgt: gebruikers sturen een vraag of een specifiek shoppingverzoek naar de Wal-borg-app. Daarna schieten kunstmatige intelligentiebots en menselijke assistenten in actie om je de beste TV, of het beste cadeau voor een bepaalde gelegenheid aan te raden. Leveringen komen dezelfde dag aan, of in het slechtste geval de dag erna. Er is trouwens ook geen minimumbedrag dat je dient te spenderen om gratis levering te verkrijgen. Cadeaupapier is gratis, maar om eten te bestellen, wend je je best tot UberEats. Binnenkort heeft zelfs onze supermarkt op de hoek een eigen app.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business