Diensten van Oracle krijgen voortaan een speciaal plekje binnen Slack als resultaat van een nieuwe samenwerking.

Advertentie

 
“Hoeveel vakantiedagen heb ik nog?” Wie dat binnenkort aan Slack vraagt, krijgt automatisch een concreet antwoord van een geïntegreerde Oracle Chatbot. De twee bedrijven gaan voortaan nauwer samenwerken. De bedoeling van de overeenkomst is om Oracle-diensten nauwer te integreren in de Slack-chat-app.
 
Slack is een chat- en collaboratietool voor bedrijven. Het jonge bedrijf ontpopte zich snel tot een succesvolle partner van menig bedrijf, groot en klein. De samenwerking met Oracle draagt bij aan de reputatie van het bedrijf nu het moet concurreren met het vrij nieuwe Microsoft Teams. Teams heeft immers de ambitie vrijwel hetzelfde te doen als Slack, maar dan met het volle gewicht van Microsoft en Office365 achter zich.
 
Oracle hoopt van zijn kant om een jonger publiek aan te spreken, dat vertrouwd is met de mogelijkheden van chat-applicaties. De nieuwe generatie werknemers groeide op met WhatsApp, Facebook Messenger en Snapchat. Door zichzelf te integreren in een populaire zakelijk chat-applicatie denkt Oracle het jongere publiek goed te kunnen aanspreken. “We moeten omarmen hoe de wereld en de manier waarop mensen werken veranderen”, verduidelijkt Suhas Uliyar, Oracle’s VP voor bots, AI en mobile, aan Reuters.
 
Oracle en Slack werken al langer samen. Het bedrijf koos immers recent voor Slack om zijn eigen bedrijfscommunicatie te verzorgen. Meer dan 30.000 Oracle-werknemers maken dagelijks van de dienst gebruik. Oracle-chatbots voor Slack zijn momenteel in ontwikkeling. Wie zowel Slack als Oracle gebruikt, mag de eerste exemplaren nog voor de tweede helft van volgend jaar verwachten.
 


Geen velden gevonden.