Kaspersky vertelt je na 18 vragen hoe het met je GDPR-voorbereiding is gesteld. Wereldwijd zijn bedrijven net niet gebuisd op de evaluatie.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
Ook Kaspersky Lab springt op de GDPR-kar. De security-dienstverlener lanceert een evaluatietool waarmee bedrijven hun voorbereiding op de nieuwe privacy-wetgeving kunnen meten. Op basis van 18 vragen kunnen bedrijven bekijken hoeveel werk ze nog voor de boeg hebben, en aan welke gebieden ze aandacht moeten besteden.

Net niet gebuisd

De nieuwe evaluatietool draait om eenvoudige vragen over bewustmaking, security, privacy en dataverwerking. Na elke vraag worden telkens de resultaten van alle respondenten wereldwijd getoond, waardoor bedrijven hun antwoorden kunnen vergelijken met die van anderen.
 
Het rapport op het einde geeft tot slot een ‘GDPR-score’. Uit de wereldwijde resultaten blijkt dat bedrijven gemiddeld 51 procent scoren op de test: met de hakken over de sloot geslaagd, dus.

GDPR-koorts

De nieuwe wetgeving wordt van kracht op 25 mei 2018, waardoor bedrijven nog één jaar de tijd hebben om zich klaar te maken voor de nieuwe wetgeving. Dat zorgt ervoor dat niet alleen bedrijven zich voorbereiden, maar ook dienstverleners steeds meer inspelen op de nieuwe wetgeving en zijn vereisten. Onder andere hameren cloudproviders Google en Amazon erop dat hun clouds compliant zullen zijn met de GDPR tegen 2018, en voorziet Microsoft klantcontracten al van GDPR-garanties.
 
//www.smartbiz.be/achtergrond/170491/5-belangrijke-acties-om-je-bedrijf-klaar-te-stomen-voor-de-gdpr/