In Gent onthulde Teamleader een eigen 'app-center' dat het CRM-platform kan transformeren in een totaaloplossing voor de kmo.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
Teamleader maakt het mogelijk om van het gelijknamige online CRM-software een all-in-one-cloudplatform te maken. Dat kondigde CEO Jeroen De Wit gisteren aan. Ruim honderd mogelijke integraties moeten de functionaliteit van het platform uitbreiden.

Totaaloplossing

Teamleader maakte zijn opmars als een online CRM-platform, inclusief facturatie- en projectmanagement-module. Het platform heeft echter meer in zijn mars. “We willen een totaaloplossing vormen voor de kmo,” zegt CEO Jeroen De Wit.”
Daarom werd Marketplace gisteren een feit: een online marktplaats waar ruim honderd applicaties te vinden zijn om te integreren op het Teamleader-platform. Het huidige gamma integraties draait onder andere rond Office-apps, boekhoudsoftware, online betaaloplossingen, chatfuncties, e-mailmarketing en meer. Zo kunnen klanten hun systeem aanpassen naar gelang van de noden van hun onderneming.
 

API-evangelisten

Voor de lancering van Marketplace waren er officieel al zo’n veertig integraties beschikbaar, maar dat was buiten externe ontwikkelaars gerekend. “We zagen dat ontwikkelaars al spontaan toepassingen aansluiten op onze Teamleader API, maar onze 5.000 klanten bleken daar niet altijd van op de hoogte,” verklapt De Wit. “Vandaar dat het moment ons rijp bleek om alle integraties te bundelen op één overzichtelijke plek: de Marketplace.”
In de toekomst moet het aanbod bovendien nog worden uitgebreid. Teamleader zet daarvoor ‘API Evangelists’ in die ontwikkelaars en gebruikers moeten ondersteunen bij het integreren van applicaties.
Marketplace is sinds gisteren live: klanten kunnen er meteen terecht om de beschikbare integraties te ontdekken.