[Whitepaper] Een goede beveiliging van je cloudinfrastructuur is onontbeerlijk. Het hoeft bovendien niet onnodig veel geld te kosten.

Mobiel.nl werd in 2000 opgericht en is uitgegroeid tot een van de bekendste online webwinkels met mobiele telefoons. Wat maakt Mobiel.nl zo succesvol? In dit artikel analyseren we de succesformule.

Advertentie

De digitalisatie uit de afgelopen jaren heeft er onder meer toe geleid, dat steeds consumenten hun producten online aanschaffen. Niet alleen kleding wordt online gekocht, ook boodschappen en bijvoorbeeld elektronica bestelt men vaker op internet. Mobiel.nl is een van de vele bedrijven die op deze trend is ingesprongen. Met haar webwinkel probeert Mobiel.nl de aanschaf van een nieuwe smartphone sinds 2000 makkelijker te maken voor consumenten. Het advies wat men voorheen in fysieke telefoonwinkels gaf, wordt tegenwoordig online gegeven! Inmiddels bestaat het bedrijf ruim 18 jaar en is het tijd om dieper in te gaan op de strategie van Mobiel.nl.

Controle over je aankoop bij Mobiel.nl

Als online aanbieder van mobiele telefoons biedt Mobiel.nl haar klanten controle over hun aankoop. Geen opdringerige verkoper in een fysieke winkel, maar een handige vergelijkingstool om smartphones met elkaar te kunnen vergelijken. Niet alleen smartphones kunnen worden vergeleken. Ook heeft een consument de mogelijkheid om verschillende abonnementen tegenover elkaar te zetten. Denk aan een mobiel abonnement met toestel, een sim only abonnement, enzovoorts. Dit maakt het voor consumenten makkelijker om een weloverwogen keuze te maken, waar Mobiel.nl als verkoper van profiteert. Doordat de aanschaf van een nieuwe smartphone een grote kostenpost is voor veel mensen, is juist het bieden van overzicht zo belangrijk.

Hulp op de momenten dat de consument dit wil

Consumenten willen waar nodig geholpen worden bij het maken van hun keuze. Voor consumenten is er echter niet vervelender dan een verkoper die bepaalde producten of diensten probeert op te dringen. Mobiel.nl dringt zich bepaald niet op, maar is wel goed bereikbaar voor klanten! Via diensten als Whatsapp, telefoon en mail hebben consumenten binnen enkele uren een reactie op hun vraag. Nog sneller gaat dit, als men gebruik maakt van het chatvenster op de website van Mobiel.nl of de frequently asked questions (FAQ).

Producten worden dezelfde dag bezorgd

Sinds juli 2017 onderscheidt Mobiel.nl zich met een nieuwe bezorgopties. Abonnementen die voor het middaguur besteld worden via haar webwinkel, worden dezelfde dag nog aan klanten geleverd. Dit is een van de aspecten die ertoe geleid heeft, dat het verschil tussen een online en fysieke telefoonwinkel steeds kleiner wordt. Een klant bepaalt zelf wanneer hij of zij hulp nodig heeft, krijgt het product nagenoeg direct mee naar huis en heeft een minstens zo ruime keuze als in een fysieke winkel.

Fysieke telefoonwinkels steeds minder noodzakelijk

Met de strategie die Mobiel.nl in de afgelopen jaren heeft opgezet, zijn fysieke telefoonwinkels steeds minder noodzakelijk. Uit onze analyse blijkt dat het verschil tussen een telefoon in de winkel kopen en een telefoon online bestellen minimaal geworden is. Consumenten hebben juist een steeds grotere mate van controle gekregen via de webwinkel die Mobiel.nl hen biedt. Ook in andere branches biedt de aanpak van Mobiel.nl kansen om een concurrentievoordeel te behalen als merk of verkoper.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here