Duits bedrijf lokt op originele manier klanten naar winkel
Een webshop heeft de Duitse electronicazaak Walgenback-direkt niet, en dat wil het bedrijf ook zo houden. Toch voelt de winkel de hete adem van de online verkoop in zijn nek. Om ervoor te zorgen dat klanten niet achter hun scherm blijven zitten maar over de winkelvloer komen, zet de winkel een opmerkelijke internetactie in.
Schnäppcam
Walgenbach-direkt heeft een website, maar die is erg beperkt. Je vindt er de openingsuren van de winkel terug, die twee vestingen in Düsseldorf heeft. In plaats van een webshop schermt de winkel met de ‘Schnäppcam‘.
Dat zit zo: Walgenbach-direkt is een outletwinkel die onder andere licht beschadigde toestellen, toonzaalmodellen en eindereeksproducten aanbiedt aan verlaagde prijs. Daar komt soms nog een extra korting bij. Die kortingen zijn een nagenoeg gegarandeerd middel om klanten in de winkel te krijgen.
Walgenbach-direkt doet er nog een schepje bovenop door er een spel-element aan toe te voegen. Het zet één specifiek toestel in korting, en verspreidt de beelden ervan online via zijn Schnäppcam, een webcam die op het toestel gericht is. De eerste klant die in de winkel komt opdagen en het toestel opeist, kan profiteren van de korting.
Niet efficiënt
De electronicazaak is niet van plan om zijn online capaciteit verder uit te bouwen. Op zijn website stelt het bedrijf duidelijk dat het voor hen niet efficiënt zou zijn om hun stock online te zetten, omdat hun inventaris te vaak veranderd.