Met een eigen mobiele betaaloptie wil Carrefour betalen en het gebruik maken van kortingen in zijn winkels vergemakkelijken.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Supermarktketen Carrefour onthult een nieuwe technologie: Carrefour Pay. De optie is vanaf vandaag beschikbaar voor een beperkt aantal krediet- en debitkaarten, maar moet tegen eind 2018 te gebruiken zijn met alle bankkaarten. De dienst zal alvast in Frankrijk uitgerold worden, over een Belgische toepassing is het bedrijf niet duidelijk.

NFC

Op dit moment kan je Carrefour Pay enkel gebruiken als je een PASS mastercard bezit of een C-Zam debitkaart. C-Zam is een bankrekening die Carrefour sinds kort zelf aanbiedt. Carrefour Pay werkt op dezelfde manier als Apple Pay en Google Pay: met behulp van NFC wordt een betaling contactloos bevestigd. Je hoeft met je smartphone enkel een betaalterminal aan te tikken om een betaling uit te voeren.

Carrefour Pay

Wie met Carrefour Pay wil betalen moet eerst de functie activeren in de Carrefour-app, een optie die op dit moment enkel in de Franse versie te vinden is. In de app kan je je bankgegevens invoeren en worden deze geverifieerd. Zodra de functie is geactiveerd, is contactloos betalen met Carrefour Pay mogelijk. In tegenstelling sommige diensten moet je wel altijd je smartphone ontgrendelen – Google Pay laat tot 25 euro instant betalingen waarbij je niet moet ontgrendelen. Het voordeel van Carrefour Pay is dat het ook meteen loyaliteitspunten en kortingsacties in rekening kan nemen.

De functie is enkel te gebruiken voor wie een Androidtelefoon heeft, en dat zal ook zo blijven. Op een iPhone is de NFC-chip niet te gebruiken voor mobiele betaaltoepassingen, Apple reserveert die functie voor het eigen Apple Pay.

Blockchainkip

Carrefour is duidelijk een versnelling hoger geschakeld wat digitalisering en innovatie betreft. Onlangs nog kon het uitpakken met de primeur dat het als eerste blockchain zou inzetten om klanten te informeren over de herkomst van zijn kip. Met een mobiele betaaloplossing speelt het in op de groeiende verwachting bij klanten om met hun smartphone te kunnen betalen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here