Met een investering in start-up Magazino koopt Zalando toegang tot robottechnologie voor distributiecentra.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De Duitse start-up Magazino, gespecialiseerd in het ontwikkelen van robots voor magazijnomgevingen, heeft tijdens een investeringsronde 20 miljoen euro opgehaald bij vier bedrijven. Een van die vier is de populaire modewebshop Zalando.

“Logistiek is een van onze kerncompetenties,” stelt David Schröder, senior vice-president Convenience bij Zalando. “Onze investering in Magazino geeft ons toegang tot toonaangevende technologie die erg compatibel is met onze bestaande infrastructuur en flexibel ingezet kan worden om werknemers in onze fulfillmentcentra te ondersteunen.”

Zalando wijst onder meer op de mogelijkheden van TORU, een van de robots in het portfolio van Magazino. Deze robot is uitgerust met 3D-camera’s en sensoren, en kan onder andere autonoom schoenendozen oppakken en wegzetten in schappen. Het bedrijf ziet de robots als een ondersteuning voor zijn huidige personeel, die hen kunnen helpen met fysiek belastende taken zoals het verplaatsen van items uit de hoogste en de laagste magazijnvakken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here