Met een investering in start-up Magazino koopt Zalando toegang tot robottechnologie voor distributiecentra.

Advertentie

De Duitse start-up Magazino, gespecialiseerd in het ontwikkelen van robots voor magazijnomgevingen, heeft tijdens een investeringsronde 20 miljoen euro opgehaald bij vier bedrijven. Een van die vier is de populaire modewebshop Zalando.

“Logistiek is een van onze kerncompetenties,” stelt David Schröder, senior vice-president Convenience bij Zalando. “Onze investering in Magazino geeft ons toegang tot toonaangevende technologie die erg compatibel is met onze bestaande infrastructuur en flexibel ingezet kan worden om werknemers in onze fulfillmentcentra te ondersteunen.”

Zalando wijst onder meer op de mogelijkheden van TORU, een van de robots in het portfolio van Magazino. Deze robot is uitgerust met 3D-camera’s en sensoren, en kan onder andere autonoom schoenendozen oppakken en wegzetten in schappen. Het bedrijf ziet de robots als een ondersteuning voor zijn huidige personeel, die hen kunnen helpen met fysiek belastende taken zoals het verplaatsen van items uit de hoogste en de laagste magazijnvakken.

Nina’s internetleven draait op Windows en Android, haar muziek op een iPod en Spotify. Ze selecteert elke dag het nieuws dat je moet gelezen hebben en schrikt er niet voor terug om ook de zakelijke kant van IT te belichten.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here