Twitter polst of gebruikers willen betalen voor hun beheertool, TweetDeck. Onder andere zou een premiumabonnement een meerwaarde bieden voor professionals, verklapt een woordvoerder.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
Het is bijna zes jaar geleden sinds Twitter de sociale beheertool TweetDeck overnam. Sindsdien leek het sociale medium af te zien van grote vernieuwingen, waardoor er weinig veranderde voor gebruikers. Nu lijken er toch plannen te zijn om meer te halen uit de tool.
 
Het sociale medium peilt namelijk via een online bevraging of er interesse is voor een betalende variant van TweetDeck. Journalist Andrew Tavani was de eerste die op het spoor kwam van de bevraging en gooide zijn ontdekking meteen op Twitter.
 


 
De premiumformule zou zich richten op Twitter-fanatici, maar ook professionals die hun brand op Twitter willen versterken. Nu is TweetDeck een centrale hub om verschillende Twitter-accounts te beheren en snel een overzicht te krijgen op relevante tweets. Een verbeterde, betalende versie zou gebruikers toelaten om hun doelpubliek efficiënter te bereiken.
[related_article id=”169809″]
Volgens Tavani mikt een premiumversie op extra features zoals “geavanceerde publieksinzichten en analytics, tools om meerdere tijdslijnen te monitoren van meerdere accounts en meerdere toestellen in een advertentie-vrije omgeving”. Hoe de tool er uiteindelijk echt zal uitzien, is echter vooral afhankelijk van de reactie van de gebruikers. In de bevraging vraagt Twitter onder andere naar welke features gebruikers willen en hoeveel ze ervoor zouden betalen. Als de formule er komt, zou die wellicht voor een maandelijkse kost beschikbaar worden.
 
Dat Twitter op zoek is naar andere manieren om geld in het laatje te brengen, komt niet als een verrassing. Het bedrijf worstelt met een teleurstellende omzetgroei en wordt dit jaar verwacht minder opbrengsten uit advertenties te halen.
 
//www.smartbiz.be/nieuws/169670/waarom-twitter-steeds-minder-gebruikers-kan-lokken/