Franse winkelketen Monoprix heeft een oogje op online schoenenketen Sarenza. De gesprekken voor een overname zijn al gestart.

Advertentie

Met de overname van de online schoenenreus, wilt Monoprix doorstoten als omnichannelspeler in de ‘lifestyle’-sector. Dat zegt de keten in een persbericht. Monoprix en Sarenza zijn nu verwikkeld in onderhandelingen die de deal vorm moeten geven.

Monoprix is tot nu toe online met een eigen webwarenhuis met aanbod in kledij, voeding, en huishoudelijke items. Een fusie met Sarenza zou de retailer een extra online boost kunnen geven. “Deze operatie is volledig deel van de strategie van Monoprix,” bevestigt bestuurder Régis Schultz in een statement. “In de stadswinkels combineert Monoprix op unieke wijze een aanbod van voeding, non-food en innovatieve diensten . Het is perfect logisch om dit complete aanbod ook online te brengen.” Na de overname wil Monoprix zich met de hulp van Sarenza positioneren als een leider in non-food e-commerce, voegt hij toe.

De overname van Sarenza zou ook betekenen dat de online speler onder de vleugels van de moeder van Monoprix terechtkomt: Groupe Casino. “We zijn heel tevreden met de integratie,” reageert Sarenza-CEO Stéphane Treppoz. “Zo zullen we deel uitmaken van een voorname distributiegroep en het zal ons helpen om ons productaanbod uit te breiden met behulp van de expertise van Monoprix.”

Een akkoord voor de overname wordt verwacht in de komende weken. Vooraleer de overname finaal is, moeten Monoprix en Sarenza nog tot een overeenkomst komen en moet de transactie worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteit.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here