De artificiële intelligente systemen van IBM en Salesforce zullen binnenkort in combinatie te gebruiken zijn in diverse Salesforce-producten. De bedrijven sloten een partnership, waarin werd besloten om de AI-krachten te bundelen.

Drankenhandel Prik&Tik opent een eerste webshop om het fysieke winkelnetwerk te ondersteunen. Voor de eerste keer worden ruim 3.000 producten aangeboden op een eigen, online platform.

Advertentie

Dat meldt Gondola. Aan de lancering van de webshop ging twee jaar voorbereiding vooraf. Nu is de tijd rijp, klonk het bij algemeen directeur Filip Tevens. ‘De eerste stap op de online markt is sowieso een belangrijke strategische stap voor iedere onderneming. We denken dat het moment daar is om met Prik&Tik deze stap te zetten.’

In de webshop biedt Prik&Tik meer dan 3.000 producten aan, waaronder bieren, frisdranken, wijn en sterkedranken. Het brandpunt ligt echter niet op de alledaagse artikelen, maar net op de dranken die niet snel in de winkel te vinden zijn: speciaalbieren of geïmporteerde sterkedrank, zoals gin. Zo wilt Prik&Tik doorstoten in de nichemarkt van online drankenhandels.

Voorlopig worden bestellingen enkel in België geleverd. Prik&Tik rekent 5,99 euro verzendingskosten bij een thuislevering, en 3,99 euro voor ophaling in de winkel of in een afhaalpunt van bpost. Alle bestellingen worden binnen 48 uur verzonden, maakt de kersverse online speler zich sterk.

De pilootfase van het project is inmiddels achter de rug, en de eerste resultaten zijn positief. In de komende weken begint Prik&Tik met een online promoticampagne via sociale media en de eigen nieuwsbrief. Daarna moet ook een betalende promocampagne volgen. Algemeen directeur Tevens verwacht dat de webshop rendabel is tegen het einde van dit jaar.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here