zelfrijdende wagen

Carrefour verwerft een minderheidsaandeel in het flashsaleplatform Showroomprivé. De overname kadert in een strategische samenwerking tussen beide partijen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Carrefour en Showroomprivé slaan de handen in elkaar. De supermarktketen verwerft 17 procent van de aandelen van Showroomprivé, en telt daarvoor 79 miljoen euro neer. Zo wilt Carrefour een stapje verder zetten in zijn digitale strategie.

‘Dit partnership is een nieuwe stap in de versnelling van onze digitale strategie, met het oog op een omnichannel-aanpak. Het staat Carrefour ook toe om de online, privé salesmarkt te betreden en zijn aanbod te versterken,’ verduidelijkt Alexandre Bompard, CEO van Carrefour, in een statement.

Met de verwerving van het aandelenpakket investeert Carrefour opnieuw in e-commerce. Showroomprivé is een Frans flashsaleplatform dat onder andere ook in ons land actief is. De e-commercespeler richt zich vooral op vrouwen, en werkt volgens het flashsale-principe: op het platform worden tijdelijke deals aangeboden tegen fikse kortingen. Het aanbod is enkel toegankelijk voor geregistreerde bezoekers. Naar eigen zeggen schreven 28 miljoen leden in Europa zich al in om de koopjes te bekijken.

De supermarktketen heeft al langer ambities op het vlak van online handel. Eerder werd bekend dat Carrefour een eigen online marktplaats in de stellingen had staan. De bestaande webshop zou in de toekomst opengesteld worden voor externe handelaars die op het platform hun producten aan kunnen bieden, naast het aanbod van Carrefour. Wanneer de marktplaats de virtuele deuren opent, is nog niet duidelijk.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here