Zweeds kledingmerk H&M dringt verder door tot het Chinese online landschap: volgend jaar start de fashionretailer met de verkoop op de marktplaats van e-commercegigant Alibaba.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



H&M is al jaren actief in China, zowel met fysieke winkels als de eigen webshop. Nu maakt H&M ook aanstalten om het gelijknamige merk via andere online kanalen te verkopen. In 2018 opent de retailer een winkel op Tmall waar onder andere producten van H&M en H&M Home verkocht zullen worden.

Alibaba’s marktplaats

Tmall is de consumentgerichte marktplaats van online reus Alibaba. Het platform is één van de populairste e-commercewebsites in het land en wordt door verschillende internationale merken gebruikt om te verkopen op de Chinese online markt, waaronder Adidas, Uniqlo, en Ray-Ban.

De groep H&M was al langer op Tmall te vinden onder het dochtermerk Monki. Volgend jaar wordt de eerste keer dat ook de H&M- en Home-merk online aangeboden worden op de marktplaats. Volgens een persbericht zijn er gesprekken aan de gang om ook de andere H&M-merken op Tmall te lanceren.

‘Tmall is een belangrijk aanvulling voor onze bestaande fysieke en digitale winkels,’ laat H&M-CEO Karl-Johan Persson weten in een statement. ‘We zien veel potentieel voor substantiële toekomstige groei en Tmall zal daar een belangrijke rol in spelen.’

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here