H&M lanceert winkel op Chinese marktplaats
H&M is al jaren actief in China, zowel met fysieke winkels als de eigen webshop. Nu maakt H&M ook aanstalten om het gelijknamige merk via andere online kanalen te verkopen. In 2018 opent de retailer een winkel op Tmall waar onder andere producten van H&M en H&M Home verkocht zullen worden.
Alibaba’s marktplaats
Tmall is de consumentgerichte marktplaats van online reus Alibaba. Het platform is één van de populairste e-commercewebsites in het land en wordt door verschillende internationale merken gebruikt om te verkopen op de Chinese online markt, waaronder Adidas, Uniqlo, en Ray-Ban.
De groep H&M was al langer op Tmall te vinden onder het dochtermerk Monki. Volgend jaar wordt de eerste keer dat ook de H&M- en Home-merk online aangeboden worden op de marktplaats. Volgens een persbericht zijn er gesprekken aan de gang om ook de andere H&M-merken op Tmall te lanceren.
‘Tmall is een belangrijk aanvulling voor onze bestaande fysieke en digitale winkels,’ laat H&M-CEO Karl-Johan Persson weten in een statement. ‘We zien veel potentieel voor substantiële toekomstige groei en Tmall zal daar een belangrijke rol in spelen.’