Normaal valt Black Friday dit jaar op 24 november, maar daar denkt Coolblue anders over.

Advertentie

De Nederlandse elektronicaspecialist pakt een week te vroeg uit met Black Friday-kortingen. Vanaf vandaag biedt Coolblue namelijk online koopjes aan onder de passende noemer ‘Blue Friday’. Zo wil het de pakjespiek, die normaal een vroeg hoogtepunt bereikt op Black Friday, verspreiden over een langere periode.

Blue Friday start vandaag en duurt nog tot 26 november, waardoor de totale koopjesperiode op tien dagen komt. Dat betekent meer tijd voor klanten om hun aankopen te doen, maar ook meer tijd voor Coolblue om ervoor te zorgen dat de bestellingen de dag erna de klant bereiken.

Volgens manager van Coolblue België, Matthias De Clercq, is de campagne niet meer dan logisch. De Clercq: ‘We hebben de aanbiedingen al op voorraad liggen, dus waarom zouden we ze niet al vanaf vandaag verkopen? Dit is niet alleen leuk voor onze klanten, maar zo helpen we ook de druk op de pakjeslevering te spreiden.’

Ook andere online retailers beginnen de koopjesperiode extra vroeg. Zo opende Amazon enkele weken geleden al de deuren van zijn jaarlijkse Black Friday-webshop.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here