Bol.com haalt een populaire Aziatische feestdag naar Europa en biedt zaterdag straffe kortingen aan.

Advertentie

Bol.com haalt een populaire feestdag van Azië naar de lage landen. Op 11 november viert de winkelketen ‘Singles Day’: een feestdag voor jezelf. Zaterdag biedt de online winkel grote kortingen aan op make-up, parfum, sieraden, elektronicagadgets, boeken en dvd’s. Bovendien krijgen klanten vanaf 8 november iedere dag een topaanbieding voorgeschoteld.

Singles’ Day is een feestdag die in de jaren 90 in China is ontstaan. Vier studenten vierden op 11 november dat ze single waren, aangezien er vier enen in deze datum staan. De ludieke actie breidde al snel uit, waarna singles van over heel het land op Singles’ Day de bloemetjes buiten zetten. Tegenwoordig gebruiken Aziatische winkels de dag om grote kortingen aan te bieden. Alibaba haalde dankzij Singles’ Day vorig jaar een recordomzet van maar liefst 13,8 miljard euro.

‘We merken dat Nederlanders steeds meer interesse krijgen in deze winkeldag. Hoewel Singles’ Day in Nederland nog vrij onbekend is, namen we het afgelopen jaar een duidelijk trend waar; het aantal keer dat er gezocht werd op Singles’ Day ten opzichte van twee jaar geleden, is verdubbeld. Aan deze wens willen we voldoen,’ vertelt Huub Vermeulen, de algemeen directeur van bol.com.

Een andere kortingsdag die van de andere kant van de wereld naar onze contreien is gewaaid, is Black Friday. Op deze Amerikaanse feestdag bieden winkels eveneens erg grote kortingen aan. ‘Eerder introduceerden wij de bekende retaildag Black Friday; er werd nog nooit op één dag zoveel besteed in onze winkel als toen. We verwachten dat Singles’ Day eenzelfde effect gaat opleveren,’ aldus Vermeulen.


 

Advertentie

1 REACTIE

  1. […] Single’s Day werd oorspronkelijk in China uitgevonden door een groepje jongeren die hun vrijgezellenbestaan wilden vieren. De datum werd al snel opgepikt door Alibaba, die een mooie kans zag om kopers te lokken met kortingen, waardoor de dag uitgroeide tot een nationaal fenomeen. Zelf noemt Zhang Single’s Day de Chinese tegenhanger van Black Friday. Ook in onze streken springen online retailers op de kar. Zo vierde ook bol.com afgelopen Single’s Day. […]

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here